2023-09-23

An Damhán Alla

Danae Sioziou



AN DAMHÁN ALLA
A dhuine uasail,
bím ag breathnú ort ón tsíleáil,
tá tuilleadh siúcra á lorg ag do chaifese.
Tá rud éigin nach bhfuil ceart faoi na bróga agus do chuid éadaigh,
níor cheart duit paiste a chur ar na poill ar fad.
Beir ar an lá mar a bhéarfá ar scian.
Tá ag méadú ar mheáchan do bheathasa,
cuireadh an socrú leis an scáthán ar ceal
agus tá tú ag titim chun feola.
Crochfadsa os comhair do chaincín amárach,
b'fhéidir go mbeathófá mé le do thoil?

Mise le meas,

an Damhán Alla

A Dhamháin Alla Dhil,

tháinig ialtóga óga ar an saol inné i gcúinne den áiléar, na huibheacha blasta ar snámh san aer.
Níor fhoghlaimíos conas tiomáint, iasc a dhíchnámhú, nuachtáin a léamh.
Tá dhá fhiacail gadhair gan mhaith agam agus gunna BB.
Tá margadh déanta agam le caife na maidine
tá meas agam ar chinneadh an scátháin.
Ní chuirimse gaiste a thuilleadh le haghaidh éan,
triallaim gach lá ar an abhainn agus scaoilim leis na huiscí.


Is mise,

K.


Ο ΠΑΓΕΤΩΝΑΣ
Αγαπητέ κύριε, 

περπατήσατε πολύ
μέσα στην κοιλότητα της απουσίας μου
αγγίξατε το παλιό χιόνι και τον πάγο
ξέρετε, πολλοί με μπερδεύουν για ποτάμι,
φταίνε τα γηρατειά μου,
κάποτε κάλυπτα τα πάντα εδώ πέρα
τίποτα δεν ανέπνεε
είμαι πολλών χιλιάδων ετών και πεθαίνω
καμιά φορά κοιτάζω τα ζώα
καθώς τρέχουν και κυνηγούν
που και που ξεδιψούν πολύ κοντά μου
κοιτάζω τα βουνά και αναρωτιέμαι
αν εγώ τους έδωσα το σχήμα τους
αναρωτιέμαι σε πόσες χιλιάδες χρόνια
θα πέσει ένα κομμάτι τους
δεν θα υπάρχουμε τότε πια εσείς κι εγώ
και καμία γλώσσα δεν θα μας περιγράφει. 

Φιλικά,
ο Παγετώνας 

Αγαπητέ Παγετώνα,

ο κόσμος αλλάζει
μερικές φορές αισθάνομαι ότι δεν έχει απομείνει τίποτα
υπάρχει αυτό το τεράστιο κενό
μόνο κάτι ελκύει τα πράγματα
όπως για παράδειγμα το νερό τα ζώα
ή τα παρασύρει σε ρεύμα
κι εγώ ακολουθώ την αντίστροφη πορεία
θα ήθελα να ξαπλώσω κοντά σας
και να δω τον νυχτερινό ουρανό να αλλάζει
θα ήθελα να βάλω το αυτί μου στο χώμα
να ακούσω αν ο πάγος τραγουδά καθώς λιώνει
θα ήθελα να μείνω εδώ
ωστόσο ο κόσμος με καλεί
να συνεχίσω
μέσα από φωτιές και από πάγους. 

Δικός σας,
Κ.

© 2023, Danae Sioziou

Foilsitheoir: Antipodes Editions, An Aithin